Måndag! Klockan är 2130!


Mycket rör sig i mitt huvud just nu!
Hur lycklig jag borde vara som har det så bra som jag har det och att jag egentligen borde vara lyckligare än vad jag är!
Varför kan man aldrig vara nöjd?
Är ha begäret lixom inpräntat i våra hjärnor från stunden vi föds eller är det på riktigt all jävla reklam och skit man läser i tidningar som gör att man vill ha saker man absolut inta kan få och aldrig kommer att ha!

Jag fick en insikt i helgen då jag var hemma hos min älskade vän Emma på alla hjärtans-dag middag. Träffade då en gammal vän från gymnasiet som jag inte träffat på hur länge som helst. Vi var inte speciellt nära vänner men vi snackade ändå en del under gymnasiet. Att höra vad hon hade för tankar om mig under hela gymnasietiden var verkligen ett uppvaknande för mig att höra.. Det var verkligen ingenting negativt hon hade att säga snarare tvärt om. Själva insikten då för att runda av det hela är att jag aldrig trode att någon skulle tänka sådana saker om mig. Jag har aldrig trott att jag varit någonting speciellt överhuvud taget men hur man ser sig själv och hur andra ser en är verkligen två heeelt olika saker. Jag och min nya Roomie Frida pratade om det nyss också. Konstigt det där med uppfattningar. Själv bildar man sig juh konstigt nog alltid en uppfattning om allt och speciellt personer, även om man känner dem eller inte. Känns genast ganska konstigt att andra människor tänker saker om mig och uppfattar mig på ett visst sätt som kanske inte alls stämmer. Genast känns hela situationen ganska olustig! Varför ska människor som inte ens känner mig dra massa slutsatser. Jag kanske faktiskt borde sluta med det själv!

Hmm en riktig tankeställare det där!

...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0