2008/2009

Jaha då var det dags då.. Sammanfattning av året som gått och vad man önskar ska hända året som kommer. Ska bli intressant och kolla i slutet av året vilka av målen man satt som man har uppnått..

2008
Jag böt jobb i början av 2008. Från att ha jobbat på dagis sitter jag nu i reception och stormtrivs. Älskar att träffa männsikor så det här är verkligen min grej. Skulle inte byta bort detta för allt i världen. Är så glad att jag har fått den här chansen. Jag har haft sådan tur att det är läskigt...

I samband med att jag började som receptionist träffade jag Angela. Angela och jag satt i receptionen tillsammans i tre månader innan hon slutade eftersom hon skulle till Australien. Angela är utan tvekan det bästa som hänt mig själsligt. Att hitta en vän som man verkligen känner att man står så nära som det går i vuxen ålder är få förunnat. Och ANgela är verkligen en av min absolut bästa vänner. Det är helt klart. Visst man kan ha bekanta och vänner. Men Riktiga VÄNNER som man verkligen vet alltid ställer upp i vått och torrt såna finns det inte många av.. Men jag har flera, jag är otroligt lyckligt lottad..

 Världens bästa Angela!<3

Jag var nere på min drömvikt 60 kg och jag är påväg dit igen. Det är bara trivselkilona som ska bort nu.. Jag trivs som det är nu också men man vill ju alltid vara på topp=)

Min älskade syster flyttade ifrån mig. Vi flyttade hemifrån tillsammans och bodde ihop i lite mer än ett år innan hon bestämmde sig för att flytta ner till sin pojkvän. De bor i Växjö.
Tror ingen riktigt har förstått hur mycket jag verkligen saknar henne, inte ens hon själv men jag kommer nog aldrig riktigt komma över att hon lämnade mig.. Känns som en del av mig fattas.. Men man kan inte hålla fast vid varandra hela livet heller även om man skulle vilj.. Är så otroligt glad att vi har världens bästa kontakt i alla fall.. Vi pratar varje dag och hon är verkligen min klippa.. Jag älskar dig syster...


Robert. Du var en sån stor del av mitt liv så länge, och du upptar fortfarande det mesta av mina tankar. Jag hoppas du förstår att det aldrig var min  mening att såra dig. Det är det som gör mig mest illa. Att jag vet att du är ledsen. Jag hoppas att vi någon gång kan bli vänner.. Du var ändå trots allt min bästa vän i 7 månade.. Jag undrar om jag kommer få uppleva att bli älskad så som du älskade mig igen!?!?

Jag började träna på Sats och hör och häpna jag tycker att det är roligt.. Jag som alltid varit så extremt lat och inte velat träna har verkligen hittat någon som jag tycker är jätte roligt. Och på Sats kan man verkligen variera sin träning. Det tycker jag är helt underbart..

Jag har lärt mig att vissa människor alltid kommer stå vid min sida no matter what!! Och har fått erfara att vissa människor inte är vad man tror att de är. Att det döljer sig saker under ytan som kanske alltid har funnits där men som man inte sett. Nu vet jag och det är jag glad för. Jag är glar att jag är vuxen nu och kan se saken ur eget perspektiv och inte beskydda dig för att du är den du är. Nu är du bara vem som helst för mig och ingenting annat...

2009
Vill jag..

Flytta. Håller på och letar för fullt nu..

Jag vill bli mer spontan och inte behöva planera allt in i minsta detalj.

Jag vill hälsa på Sissi i Norge och Emelie i Umeå.

Jag vill bli bättre på att berömma människor i min omgivning som gör bra saker.

Resa och se en ny stad.. Rom vore häftigt!

Berätta för mina nära och kära att jag älskar dem mer än jag gjort tidigare.

Vara mer noga och bättre på att hålla kontakt med mina vänner och visa mer hur ovärderliga de faktiskt är för mig.

Anta nya utmaningar och verkligen stå upp för hur bra jag är.

Nå min målvikt igen. och nej det är inte ett omöjligt mål.. Det är faktiskt bara 2 kg kvar.


Ska bli roligt att gå igenom dessa mål i slutet på året och se vilka man faktiskt har uppfyllt. Jag tycker inget av de jag satt upp som mål är speciellt omöjliga. Men det återstår att se..

Hur ser era nyårslöften ut om ni har några!!!

...


Kommentarer
Postat av: angela

och jag alskar dig min underbara vackra otroligt underbara van. det verkar som om du har kul medan jag ar borta.. :) tanker pa dig massor.

massa pussar & kramar

2009-01-08 @ 10:32:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0