Att vilja!




Vad betyder egntligen orden Jag Vill???

Till ett barn som säger att de vill något svarar man bara:
- Ja haha vill & vill.. Det är mycket man vill här i världen.

Och när man växer upp tycker jag alltid att man får höra:
-Bara man vill tillräckligt mycket så klarar man allt!
-En stark vilja är allt som behövs..

Min pappa sa alltid till mig när jag var liten:
- My din vilja, den hänger i trädet!!

Jag har alltid föreställt mig den som en rosa kokosnöt som hänger likt en julgranskula högt uppe i en tall någon stans heeeelt omöjlig att näå..

Har aldrig riktigt förstått vad han menade när han sa så men det kanske var meningen..

Kan man verkligen göra allt det man vill?? Eller är det bara något slags jippo det här med att vilja??

Är det kanske bara någon som hittat på att man "SKA" vilja saker?

Egentligen kanske man var helt nöjd innan men man vill saker bara för att man förväntas vilja!?!

Kanske tänker jag för mycket!?
Kanske inte?!

Jag VILL tro..

                                                 Men vågar man???


...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0