Hur ska man göra för att inte såra någon!?




Det är en djungel därute.. Det finns böcker och filmer som ska hjälpa en med relationer. Både till vänner och pojkvänner/flickvänner. Men vad är egentligen rätt väg att gå?

Jag har alltid haft den principen att ärlighet varar längst och det vill jag fortfarande tro på, men det finns så mycket folk som spelar spel.. Med spel menar jag att man leker med andra människors kännslor och säger saker man egentligen inte menar. Det kan vara både bra och dåliga saker men jag tycker verkligen att man i största möjligaste mån ska försöka vara så ärlig som möjligt..

Nu ska jag inte vara den som är den. Jag vet att det inte alltid går att vara helt ärlig.. Ibland behövs det små vita lögner och drar man till med en för att slippa såra någon som man bryr sig om så tycker jag inte att det är något fel med det.. MEN saker kommer oftast fram i slutändan ändå och kommer det då från någon annan än dig så är ju risken ganska stor att det blir mer sårande än om du hade sagt som det var redan från början..

Man kan aldrig tvinga någon att tycka om en, och man ska verkligen inte försöka tvinga sig själv att älska någon som man inte älskar.. Eller försöka skjuta undan kännslor som man inte vill ha..

Man kan aldrig rå för hur man känner, det svåra är bara att försöka sätta ord på det.

Jag tror på ödet! Jag ska inte säga att jag aldrig har tvivlat på det för hur man än vänder och vrider på det så är det ju alltid jag själv som tar beslut som rör mig själv och min omgivning. Det gör man ju dagligen. Men hur vet man att man har tagit rätt beslut??? Det är ju de som är ödet eller hur.. Eller vah!? Nu vet jag inte riktigt vad jag pratar om men det är ju just det!!!

Nä nu ska jag sluta!! Jag tror aldrig man kan hitta helt rätt väg i den här djungeln.. Men man kan ju alltid göra ett tappert försök=)

...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0